woensdag 20 juli 2011

hartjes in keramiek


foto's Gertie

Dit is mijn werk. De hartjes lagen tentoon op de eindejaarstentoonstelling van de academie in Turnhout . Ik volgde er het eerste jaar keramiek. Ik heb van alles geleerd. Deze hartjes maakte ik met gietklei. Ik leerde hiermee hoe een gips mal werkt. Breekbare, onschuldige hartjes die met een hart voor keramiek zijn gemaakt. Ik heb ze bedacht, gegoten, gekoesterd, gedroogd, geboend, bewerkt en gebakken. De betekenis moet ieder voor zichzelf vinden. Dat is de taal van keramiek, van kunst. Dit is mijn eerste kunstje. Ik heb dit met bezieling gemaakt. Hierin spreekt mijn ziel. En ik probeer met dit kunstje te spreken met jou ziel. Dat kan met keramiek. Dat gaat zonder woorden. Daarom kan ik mijn eigen interpretatie niet zeggen in woorden. Jou ziel kan weten wat die hartjes uitdrukken. Kijk maar eens goed. Wat zie je? Iets om eens bij stil te staan vind ik.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten