donderdag 1 september 2011

momentjes


Ik probeer al jaren kleine dingen te verzamelen. Ik snuister kleine momenten bij elkaar. Want als ik alles bij elkaar leg, dan zie ik er wel eens een betekenis in. Je dacht dat ik het over een verzameling schelpjes of vingerhoedjes had of zo? Wel, min of meer… Zie je, voor elke verzameling moet je plaats en tijd maken. Ik maakte plaats voor mijn ziel en daarin verzamelde ik kleine momentjes. Ik heb er veel verzameld. Ik heb er zoete en lieve, favorieten, speciale, verdrietige, zure, enz. Van stoute momentjes heb ik er nog veel te weinig. Van boze momentjes heb ik er genoeg. Te veel misschien. Er zijn erbij die ik al jaren afstof. Waarom bijhouden toch? Mijn verzameling momentjes moet ik echt eens gaan sorteren en de oude waardeloze weggooien. Ze zitten waarschijnlijk in de weg. Mijn verzameling is, zoals bij vele verzamelaars, uit zijn proportie gegroeid. Je begint eraan en stilaan wordt de kast te klein. Ik zette ze hier en daar zo. Op den duur staat mijn hele leefruimte vol. Mijn eigenaardige verzameling zit in de weg. Dat snap ik nu. Mijn ziel zal moeten beslissen wat mag blijven en wat ik weggooien moet. En nu de moed nog vinden om eraan te beginnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten