woensdag 23 november 2011

kunstenaarsziel?

Ik kom voor het eerst sinds Wim is overleden terug op mijn blog. Ik wist niet meer wat mijn laatste blog was en van wanneer. Ik wil de draad terug oppikken nadat ik een blog van een kunstenaarsziel tegen kwam. Ik herken haar verwondering en de behoefte om te schrijven over de dingen rondom haar. Vanuit die positie schrijf ik ook, dat herken ik. Al is zij beter met taal en zelfs beroepsmatig heb ik begrepen.   Misschien heb ik ook wel een kunstenaarsziel?  Wat een mogelijkheid. Dat geeft mijn ziel zuurstof. Met die gedachte gaat een nieuwe wereld open. Stel je dat eens voor... Zou ik daar naar op zoek zijn? het zou kunnen... Met mijn ziel onder de arm loop ik maar te zoeken en te zoeken en nu bots ik op die mogelijkheid. Benieuwd? De schrijfster is Saskia van de blog: Inhetvoorbijgaan.blogspot.com 

3 opmerkingen:

  1. Dag Sonja,
    Ik las je reactie op mijn blog In het voorbijgaan. Wat mooi dat jij door mij weer bent gaan schrijven!
    Ik wens je veel sterkte in deze voor jou zware tijd.
    Hierbij een gedicht van mij dat gaat over elkaar inspireren via woorden.

    Lieve groet, Saskia

    Vandaag

    de momenten die ik meemaak
    krijgen vaak pas later kleur
    betekenis komt na vertellen
    al is het eerst maar aan mezelf

    door wat gebeurt in taal te vatten
    wordt wat vormloos is, verhaal
    dat wat was reikt naar de toekomst
    in de woorden van vandaag

    vollediger nog wordt mijn waarheid
    als ik haar met iemand deel
    resonerend in jouw horen
    krijgt wat ik bedoel zijn klank

    wanneer jij op jouw beurt meeneemt
    waar mijn verhaal je heeft geraakt
    werk ik door in jouw gedachten
    zoals wat jij zegt, landt in mij

    verhalen maken ons tot scheppers
    van onszelf en van elkaar
    met levens stromend als rivieren
    elk moment weer anders waar

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie gedachte Sonja en mooi omschreven, ook Saskia haar gedicht is prachtig. En wat heerlijk dat je je kunstenaarsziel kunt voelen, adem haar maar diep in. LoveLies

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Sonja, elke dag kom ik wel eens kijken of je iets hebt geschreven.
    Ik hoop dat het je wat lukt.
    Je kan zo goed schrijven.
    is zou zeggen ga er verder mee meid.

    Hoop doet leven. XX
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen